Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Polecamy/odradzamy grę
Autor Wiadomość
Oksa 
Gawron


Wiek: 31
Dołączyła: 07 Lut 2010
Posty: 1824
Skąd: a cholera go wie
Wysłany: 2011-10-18, 10:01   Polecamy/odradzamy grę

Jak sama nazwa wskazuje, w temacie tym możemy polecić bądź tez odradzić daną grę (lub gry) z krótkim bądź dłuższym uzasadnieniem.

Przykładowy szablon postu:

Tytuł:
Gatunek gry:
Wydawca polski:
Wydawca oryginalny:
Data wydania polskiego:
Cena:
Język gry:
Dostępna platforma:
Systemy operacyjne:
Minimalne wymagania sprzętowe:
ta pozycja jest zdecydowanie dla chętnych i skrupulatnych ;-)

Opis gry:
Moja recenzja:
Ocena:
(w punktach na 10 możliwych)

Żeby nie było tu zbyt pustawo, to zacznę :-P

Tytuł: SYBERIA oraz SYBERIA II
Gatunek gry: przygodowa
Wydawca polski: Cenega Poland
Wydawca oryginalny: Microids
Data wydania polskiego: 11/2002 oraz 07/2004

Język gry: polski
Dostępna platforma: PC
Systemy operacyjne: Windows 2000, Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows XP
Minimalne wymagania sprzętowe: Procesor: Pentium II 350 MHz, Pamięć: 64 MB, Grafika: zgodna z DirectX 16 MB, do drugiej części: Pentium III 350 MHz, 64 MB RAM, karta grafiki 16 MB (Riva TNT2 lub lepsza), 400 MB HDD, Windows 98/Me/2000/XP


Opis gry: Kate Walker, młoda i niezwykle zdolna pani prawnik z Nowego Jorku, przyjeżdża do Europy w sprawie negocjacji kupna słynnej fabryki robotów-zabawek. Wkrótce jej życie zmieni się nie do poznania...

Właścicielka fabryki, Anna Voralberg niedawno zmarła. Dziedziczący fabrykę brat Anny, Hans, który jest genialnym wynalazcą od dawna uznawany jest za zaginionego – dziesiątki lat temu zaginął gdzieś pomiędzy Alpami a Syberią... Kate musi odnaleźć tego enigmatycznego człowieka, aby sfinalizować transakcję. Jednak w swej podróży z zachodu na wschód powoli zacznie rozumieć powody, dla których Hans opuścił swą rodzinę i nigdy nie powrócił z wyprawy.

Opis drugiej części: Kontynuacja Syberii, tytułu, którego nie trzeba nikomu przedstawiać – zdecydowanie najlepszej gry przygodowej ostatnich lat, wybranej przez wszystkie serwisy zajmujące się grami „Najlepszą przygodówką roku 2002”. Scenariusz do gry, podobnie jak do jej poprzedniczki, napisał znany francuski pisarz i artysta Benoit Sokal, brał on też czynny udział w pracach developerskich. Fabuła drugiej Syberii jest kontynuacją wydarzeń opisanych w części pierwszej - sam Sokal przyznaje, iż pierwotnie powstała jedna opowieść, którą potem podzielono na dwie części: Syberia i Syberia II. Wszystko zaczyna się dokładnie w tym miejscu gdzie skończyła się akcja pierwszej Syberii, tj. w rosyjskim mieście Romansbourg. W tej części głównymi postaciami są Kate i Hans, w przygodach towarzyszy im też mechaniczny Oscar. Tym razem Kate decyduje się podążyć śladem Hansa powodowana wyłącznie swoim osobistym pragnieniem, pozostawiając za sobą sprawy rodzinne, pracę, itp. Staje się jego towarzyszką i pomaga mu odkryć zagadkę mamutów.

Moja opinia: Jestem wielką fanką przygodówek, może dlatego, że kiepski ze mnie strateg, a co dopiero mówić o bardziej manualnych formach gry 8-) Lubię też RPG, ale tu akurat skupię się na przygodówce, ponieważ Syberia jest pozycją kultową w tym gatunku. Ma wszystko, czego fan może wymagać - wciągającą i niesamowitą historię, ładną grafikę - pomimo upływu lat, łatwy i intuicyjny interfejs oraz ciekawe zagadki - czasem mniej, czasem bardziej skomplikowane. Dla mnie ta gra jest trochę jak książka, do której wciąż po przeczytaniu czuję sentyment. Nadal, gdy o niej myślę, w głowie przelatują mi bardzo wyraźnie te wszystkie zagadki i przygody Kate, w których razem z nią dzięki tej grze brałam udział. Grałam później w jeszcze sporo przygodówek, ale samym poziomem emocji i przywiązania żadna z nich nie zagroziła Syberii.

Moja ocena: 9,9/10
_________________
The problem with reading a good book is that you want to finish the book, but you don't want to finish the book.
 
     
Anne 
Junior Admin
Cesarzowa zła :D


Dołączyła: 30 Paź 2009
Posty: 781
Skąd: Raccoon City
Wysłany: 2011-10-19, 20:00   

Tytuł: Deus Ex: Human Revolution
[b]Gatunek gry: [/b]RPG akcji (FPP, cyberpunk, skradanka)
Wydawca polski: Cenega Poland
Wydawca oryginalny: Square-Enix / Eidos
Data wydania polskiego: 26 sierpnia 2011
Cena: ok 139 zł
Język gry: wersja polska kinowa (napisy pl)
Dostępna platforma:PC, Xbox 360, PS3
Systemy operacyjne: Windows XP/Vista/7
Wymagania:
Minimalne:

System operacyjny: Windows XP/Vista/7
Procesor: dwurdzeniowy, taktowany zegarem 2.0 GHz
RAM: 1 GB (XP)/2 GB (Vista i 7)
Karta graficzna: GeForce serii 8000 lub ATI Radeon serii HD 2000 lub lepsza
HDD: 8,5 GB

Rekomendowane:

System operacyjny: Windows 7
Procesor: AMD Phenom II X4 lub Intel Core 2 Quad albo lepszy
RAM: 2 GB
Karta graficzna: AMD Radeon HD 5850
HDD: 8,5 GB


Opis gry:

W Deus Ex: Human Revolution wcielasz się w Adama Jensena, byłego specjalistę ze SWAT-u, wybranego, by dopilnował bezpieczeństwa najbardziej awangardowych amerykańskich firm biotechnologicznych. Twoim zadaniem jest ochrona sekretów firmy, lecz gdy grupa komandosów włamuje się i zabija naukowców, których miałeś chronić, priorytety Twojej pracy ulegają całkowitej zmianie. Gdy zostajesz ciężko ranny podczas ataku, jesteś zmuszony do przyjęcia mechanicznych ulepszeń i prędko orientujesz się, że ścigasz cienie po całym świecie, nigdy nie wiedząc, komu możesz zaufać. W tych czasach, gdy osiągnięcia nauki zmieniają atletów, żołnierzy i szpiegów w istoty nadludzkie, komuś bardzo zależy na tym, by ewolucja ludzkości podążyła jedną konkretną ścieżką.

I tę właśnie ścieżkę musisz odnaleźć. W ostatecznym rozrachunku, bowiem jedynie Twoje decyzje i wybory mogą zmienić jej bieg.

Charakterystyczne cechy

Podzielona przyszłość: wkrocz w świat wielkiego postępu technologicznego - rozdartego, chaotycznego i przeżartego konspiracjami. Mechaniczne usprawnienia ludzkich dział podzieliły społeczeństwo na tych, których na nie stać - i na pozostałych. Liczne potęgi ścierają się pośród cieni o władzę nad ludzkością: nadchodzi kolejna ludzka rewolucja.

Jako idealne połączenie akcji i gry role-playing Deus Ex w unikatowy sposób łączy pełne emocji bezpośrednie starcia z szaloną strzelaniną, oferując graczowi wiele dostępnych ulepszeń postaci i broni. Odblokowuj nowe umiejętności i ucz się skradania, retoryki, hakowania lub walki - gra nagradza każdy wybrany styl rozgrywki. Zdecyduj, jak chcesz pokierować ewolucją postaci, by pasowała do Twojego sposobu gry.

Wybory i konsekwencje: niszcz wrogów, skradaj się niepostrzeżenie za ich plecami, włamuj się do systemów komputerowych, by kraść z nich cenne informacje lub używaj swych zdolności konwersacyjnych, by zdobywać równie istotne dane od kluczowych postaci - zawsze masz do wyboru parę możliwości, kilka ścieżek i różne narzędzia, którymi możesz się posłużyć. Wybierz swój styl gry i zmierz się z konsekwencjami swych działań: to od Ciebie zależy, jak potoczy się ta historia.


Moja opinia: Na samym początku napiszę, że nie grałam w poprzednie części gry więc moja opinia opierać będzie się tylko i wyłącznie na wrażeniach z DE: HR bez jakichkolwiek wzmianek o poprzednich odsłonach.
DE: HR był grą w pewnym sensie wyczekiwaną przeze mnie. Pomimo iż jak już wspomniałam nie grałam w poprzednie części zostałam skutecznie zachęcona przez liczne zwiastuny jakie zaprezentowali producenci. Już pierwszy trailer wzbudził we mnie nadzieję, że oto i pojawi się gra która może być naprawdę niezła. W pewnym sensie zostałam usatysfakcjonowana ponieważ gra wciągnęła mnie na dobre.
Głównym bohaterem jest były agent SWAT który został zatrudniony jako szef ochrony w firmie zajmującą się ulepszeniami ludzkiego ciała. Jak można się domyśleć korporacja ma swoich zwolenników jak i przecinków którzy absolutnie nie zgadzają się z ideą tak zwanego „drutowania” czyli udoskonaleniami człowieka. Po ataku na firmę Jensen zostaje zmasakrowany a później przywrócony do życia przez swojego szefa. Ulepszony Jensen zostaje posłany w wir walki z przeciwnikami korporacji jednocześnie starając się ustalić kto tak naprawdę stoi za zabójstwem kobiety z którą był związany.
Historia głównego bohatera została dobrze opowiedziała z powolnym dozowaniem licznych tajemnic z jego życiorysu. Muszę się przyznać, że Jensen jako bohater bardzo mi odpowiadał. Wiecznie ponury i sztywny(miał powodu ku temu) wzbudził moja sympatię o którą nie łatwo. Grałam w wiele gier i tak naprawdę nie ma wielu pozytywnych bohaterów których bym lubiła. Zwykle bardziej zwracam uwagę na tych złych którzy są znacznie lepiej zobrazowani i bardziej odpowiadają moim upodobaniom.
Również świat w jakim się poruszamy został dobrze skonstruowany. Oferuje nam liczne tajemnice i spiski które z wielokrotnie potrafią zaskoczyć gracza. Każdy ma swoje ukryte motywy którymi się kieruje i nikt tak naprawdę nie jest z nami szczery. Cytując słynnego doktora "wszyscy kłamią". Zdecydowanie odpowiadają mi takie zabiegi w grach ponieważ sama muszę się domyśleć co tak naprawdę dzieje się dookoła. Nic nie jest jasne i gracz czasem musi sam domyśleć i rozgryźć mechanizm przedstawionego świata.
Początkowo myślałam, że DE będzie bardziej strzelaną gdzie można wpaść z wielką spluwą i zrobić rzeźnię. Na szczęście twórcy umożliwili dokonania wyboru stylu rozgrywki. Z jednej strony można sobie postrzelać do przeciwników a z drugiej skradać się i robić z nich idiotów. Co więcej samemu można również dobrać umiejętności postaci. Trzeba się zastanowić czego tak naprawdę oczekujemy i ulepszać te rzeczy które naprawdę nam się przydadzą w dalszej grze.
W grze dopatrzyłam kilku błędów i niejasności jednak nie są one tak rażące aby utrudniały rozgrywkę. Jedyne co mogło naprawdę denerwować do w przypadku wersji na PC dziwne zwalniane kamery przez co miało się wrażenie, że gra nie jest tak płynna jak powinna być. Miejscami trochę mnie to denerwowało jednak świetna fabuła sprawiała, że zapominałam o tym błędzie.
Podsumowując ponieważ nie ma co się dalej rozpisywać, DE: HR jest grą dobrą i chociaż nie dostanie u mnie 10 to polecam ją każdemu. Obecnie czekam na dodatek jaki wkrótce się ukaże a który tak naprawdę powinien znajdować się w podstawowej wersji gry. Nie ma to jak zedrzeć kasę z graczy którzy potrafią zrobić wiele aby ponownie wcielić się ulubioną postać.



Ocena: 9 (gdyby gra była od razu zaserwowana w całości bez dokupowania dodatkowych zadań na 100% dostałaby u mnie wyższą ocenę).
_________________
Nothing is true. Everything is permitted.
 
     
Oksa 
Gawron


Wiek: 31
Dołączyła: 07 Lut 2010
Posty: 1824
Skąd: a cholera go wie
Wysłany: 2011-10-22, 15:15   

Już sam opis gry brzmi świetnie, a co dopiero Twoja recenzja. Przez moją nieudolność manualną strasznie dużo mi fajnych gier ucieka, bo kiedy widzę gatunek FPS albo FPP+strzelanka, to już wiem, że to nie dla mnie :-? Jedyne gry tego rodzaju, jakie ruszyłam to kiedyś dawno temu Resident Evil (szczególnie 2) i Silent Hill. Z RPG-ów to podpasowała mi seria Final Fantasy (przyznaję - mam do nich słabość, X jest według mnie najlepsza).

Od dłuższego czasu trzymam się przygodówek, bo lubię zagadki i mocny nacisk na fabułę. Nie twierdzę oczywiście, że w innych nie ma dobrej fabuły, po prostu tutaj się w moim przypadku dobrze sprawdza. Próbowałam nawet zagrać w Fahrenheita, bo słyszałam dobre opinie, a jest to przygodówka i thriller detektywistyczny, niestety za często potrzebna tam była sprawna i szybka dłoń gracza, więc odpadła. A szkoda...

Teraz poluję na "Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz" :twisted:
_________________
The problem with reading a good book is that you want to finish the book, but you don't want to finish the book.
 
     
Kometa 
Psychodeliczne Ciało Niebieskie
Red Blooded Woman


Wiek: 29
Dołączyła: 10 Wrz 2009
Posty: 2612
Skąd: z Kosmosu
Wysłany: 2011-10-23, 15:53   

Ja chciałam tylko w między czasie i mimochodem nadmienić, ze recenzje gier też są mile widziane na stronie ;) Więc dziewczyny jeśli lubicie grać i chcecie polecać to ja chętnie przyjmę taki tekst.
_________________


“…and put a kitchen chair in the boot, which presumably he brought along to have a bit of a sit down because murder can actually be, you know, quite exhausting.”

I read a book about the self, Said I should get expensive help.

To są właśnie rzeczy
jakie przychodzą mi do głowy
kiedy siedzę w domu podczas burzy,
czekając na telefon od kuratora sądowego
 
 
     
nes 
Wolny Strzelec


Wiek: 30
Dołączyła: 07 Lis 2012
Posty: 35
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-07, 01:21   

Tytuł: King's Bounty: Legenda
Gatunek gry: strategia turowa z elementami RPG
Wydawca polski: Cenega Poland
Wydawca oryginalny: 1C
Data wydania polskiego: 24 październik 2008
Cena: tu zależy - poniżej podam ceny i od czego zależą
Język gry: wersja polska kinowa (napisy pl)
Dostępna platforma:PC
Systemy operacyjne: Windows XP/Vista/7

Wymagania minimalne:
Procesor: Intel Pentium 4 3,2GHz
Pamięć: 1GB RAM
Grafika: karta graficzna 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza)

Opis gry:

Gwoli wprowadzenia: pierwsza gra King's Bounty (nie ta, tylko wcześniejsza) zainspirowała studio 3DO do stworzenia kultowej serii "Heroes of Might & Magic".

Ta gra, którą wam przedstawiam powstała w rosyjskim studiu Katauri Interactive, które zachęcone niepochlebnymi opiniami na części HoMM (od IV wzwyż) postanowiło wprowadzić na rynek konkurenta czyli właśnie King's Bounty Legendę. Twórcy dokładnie przeanalizowali wszystkie głosy fanów "Hirołsów" i postarali się je wyeliminować w swojej produkcji, zachowując to, co najlepiej znano.

Akcję osadzono w krainie fantasy - Endorii. Swojego bohatera, którego wybieramy spośród trzech mężczyzn (sorry dziewczyny, w tej części nie ma możliwość przemierzania świata kobiecą postacią) poznajemy w momencie, gdy ten zaczyna egzamin kończący szkołę rycerską. Każdy z bohaterów odpowiada jednej klasie: wojownik, paladyn lub mag. Mi za każdym razem trafiał się wojownik - poszukiwacz skarbów.

Walkę prowadzimy w systemie turowym, na polu podzielonym na słynne już heksy. Sam bohater ogranicza się jedynie do rzucania zaklęć oraz wydawania rozkazów jednostce. Do pomocy mamy przeróżne bajkowe stwory, magię oraz Duch Szału (to po wykonaniu jednej z misji zleconych przez władcę Endorii).

Sama kraina jest napakowana skarbami, wyzwaniami w postaci potyczek czy też Magicznego Poligonu, zagadkami do rozwiązania, jednostkami do zwerbowania oraz przeróżnymi opowieściami. Zwiedzamy ją w tzw. czasie rzeczywistym.

Ortodoksyjnym wielbicielom "Hirołsów" może nie spodobać niezwykle żywa i bogata paleta barw, której użyto do przedstawienia Endorii, jak również to, iż nie mamy własnego zamku (jesteśmy rycerzem króla Marka). Osobiście fakt, iż nie musimy troszczyć się, by zamku nam nie przejęto uważam za plus, jako że jestem jedną z tych osób, które w grach szukają dobrej historii a nie wyzwań.

Uważać również trzeba, na kogo się napada. Blisko miejsca gdzie zaczynamy znajdują się wrogowie, których z łatwością pokonamy na niskim levelu, ale również oddziały, które pokonać można dopiero pod koniec. Na pociechę dodam, że nawet jeśli zechcą nas zaatakować, kiedy przejeżdżamy obok, to można od nich uciec (no, chyba, że sami ich atakujemy).

Podpowiem tylko, że zanim się zacznie wykonywać zadania króla Marka, dobrze jest porobić questy poboczne - wylevelują postać i później łatwiej jest pokonać bossów (np. gigantycznego żółwia, który tąpnięciami wojsko potrafi wybić).

Moja ocena: 9/10

Info co do ceny:

Gra, jak widać, była wydana już jakiś czas temu. Do tego doszły dwa - przepraszam - trzy dodatki, a wydania zbiorczego wszystkich ani widu ani słychu. Wszystkie tytuły to (tak, by kontynuować):
-> King's Bounty: Legenda
-> King's Bounty: Wojownicza Księżniczka
-> King's Bounty: Nowe Światy
-> King's Bounty: Wojownicy Północy
-> King's Bounty: Ścieżki Przeznaczenia

Uwaga: "Nowe Światy" wymagają "Wojowniczej Księżniczki"

Ceny (podane na muve.pl):

King's Bounty: Legenda - 24,99zł
King's Bounty: Wojownicza Księżniczka - 24,99zł
King's Bounty: Wojownicza Księżniczka pakiet dodatków - 34,99zł
King's Bounty: Nowe Światy - 19,99zł i 29,99zł (dwa rodzaje wydania różniące się ceną)
King's Bounty: Wojownicy Północy - 69,99zł
King's Bounty: Ścieżki Przeznaczenia - dla Kompanii Graczy za darmo

Uwaga! Najrozsądniej kupić tak:
Legenda+Nowe Światy+Wojownicy Północy
jako, że "Nowe Światy" zawierają "Wojowniczą Księżniczkę" oraz pakiet dodatków do niej :)

Info o "Ścieżkach Przeznaczenia" - to trzy nowe kampanie wydane pod patronatem Mai Lidii Kossakowskiej. Dostępne jest tylko w Polsce. Jedna z kampanii jest oparta na opowiadaniu Kossakowskiej - Jezioro Kamiennej Ciszy.
"Ścieżki" nie wymagają innych części gry :)

Poniżej kilka screenshotów zapożyczonych z poskiej strony: kings-bounty.com.pl:

http://kings-bounty.com.p..._bounty_005.jpg

http://kings-bounty.com.p..._bounty_001.jpg

http://kings-bounty.com.p..._bounty_026.jpg
 
     
Ossuka
[Usunięty]

Wysłany: 2013-12-04, 08:58   

Grał może ktoś w Far Cry 3? Bo dwójka była świetne - oprócz wkurzającego AI - i nie wiem czy inwestować w nową część
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org